حناچی:

باید برای نبود حمل و نقل عمومی مناسب از شهروندان عذرخواهی کنیم

شهردار تهران گفت: ما از مردم تهران باید به خاطر نبود حمل و نقل عمومی مناسب عذرخواهی کنیم، ناوگان حمل و نقل عمومی ما متناسب با حجم درخواست مردم نیست.

تاریخ انتشار: 28خرداد1398|11:48

کد خبر: 21291

به گزارش صبح قریب پیروزحناچی، شهردار تهران در آیین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران که صبح امروز در بوستان گفتگو برگزار شد، گفت: از همکارانم تشکر می کنم که به یکی از مهمترین مشکلات مردم شهر تهران پرداختند و امروز به خاطر این هدف اینجا جمع شده ایم. در نظر سنجی هایی که در آخر شهریور ۹۶ از مردم تهران صورت گرفت موضوع آلودگی و ترافیک اصلی ترین مشکل تهران از نظر مردم بود. امروز شاید مشکل اقتصادی به صدر جدول رسیده باشد اما آلودگی و ترافیک از لیست مشکلات مردم تهران حذف نشده است. پس من به عنوان شهردار تهران و شما به عنوان متولیان این امر باید به این موضوع به شکل پیوسته با مبانی نظری روشن بپردازیم. برآیند همه تصمیمات ما باید منجر به افزایش سهم حمل و نقل عمومی در تردد در شهر تهران باشد و نتیجه فعالیت های ما کاهش حمل و نقل با استفاده از خودروی شخصی باشد. این سیاست عمومی همه کلان شهرهای دنیاست. متاسفانه به دلیل اینکه ما این مبانی نظری را پیوسته در سیاست هایمان تعقیب نکرده ایم به این هدف نرسیده ایم و سهم خودروهای شخصی در حمل و نقل عمومی شهر تهران بیشتر از سایر وسایل حمل و نقل است.

شهردار تهران در ادامه گفت: در این شرایط سخت اقتصادی توسعه حمل و نقل عمومی کار ساده ای نیست. حالا در دوره جدید شورا و شهرداری بهره برداری از دو خط مترو و ایستگاه های جدید تلاشی برای پر کردن خلاءهای حمل و نقل است که مترو می تواند آن را پر کند اما در برخی نقاط شهر و برخی معابر مسافر ها کم هستند و نیازی به استفاده از اتوبوس نیست؛ در نتیجه مینی بوس ها در این معابر مورد استفاده قرار می گیرند.

حناچی با تاکید بر توسعه محورهای پیاده و دوچرخه سواری در پایتخت گفت: مطالعات نشان میدهد که ۸۰ درصد آلودگی در تهران مربوط به خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می کنند و ۴۰ درصد هم مربوط به خودروهای شخصی است.

شهردار تهران با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده نکردن از خودروهای شخصی گفت: باید کاری کنیم که تردد خودروی تک سرنشین به ضد ارزش در شهر تبدیل شود و این نمی شود الا با همراهی مردم. باید تلاش کنیم این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم؛ کلان شهرهای دنیا این سیاست را دنبال کرده اند و ما هم باید این کار را بکنیم. ما جایی موفق می شویم مردم را در سیاست هایمان همراه کنیم که وجدان عمومی جامعه این موضوع را بپذیرد و برای این کار لازم است از همه ظرفیت اطلاع رسانی عمومی استفاده کنیم.

وی با انتقاد از برخی تبلیغات تلویزیونی گفت: من برخی از فیلمهای تبلیغاتی تلویزیون را که می بینم تاسف می خورم که جای تبلیغ استفاده از حمل و نقل عمومی خالی است. در حالی که برخی تبلیغات متعلق به اقلامی است که استفاده کمی دارد و ممکن است خیلی مهم نباشد. اما جای امور مهمی مانند فرهنگسازی برای حل مشکلات ترافیکی در این تبلیغات خالی است. البته این نقطه ضعف ماست که باید با تلویزیون در این زمینه فعالانه تر برخورد کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر این سیاست که نباید با بزرگراه و پل سازی به افزایش تقاضای سفر در شهر دامن بزنیم گفت: توسعه مسیرهای سواره رو تمامی ندارد و هر چقدر این مسیرها زیاد شود تقاضای سفر هم بیشتر می شود. برخی زدن پل و راه انداختن اتوبان جدید را کار می بینند اما باید در این نگاه تجدید نظر کنیم و خودمان را به مبانی علمی بیشتری متصل کنیم. می توانیم با اقدامات دیگری کیفیت زندگی در شهر تهران را افزایش دهیم.

حناچی با بیان اینکه ما از مردم تهران باید به خاطر نبود حمل و نقل عمومی مناسب عذرخواهی کنیم، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ما متناسب با حجم درخواست مردم نیست. در این زمینه به ما اعتراض می شود و این اعتراض هم وارد است و باید تلاش کنیم این مشکل را حل کنیم. دولت هم در این زمینه با ما همراهی جدی دارد.

شهردار تهران گفت: بازسازی ۵۰۰ اتوبوس شهری و استفاده از ۱۱۷ مینی بوس در شهر و نیز تعدادی اتوبوس دو کابین و عقد قرارداد برای ساخت ۵۰۰ مینی بوس اقدامات مهمی است که باید آن را توسعه دهیم.

حناچی در پایان با تقدیر از تلاش برای نصب و فعال سازی مانیتورهای اطلاع رسانی در ایستگاه های اتوبوس و استفاده از فیلتر دوده برای کاهش آلایندگی مینی بوس ها گفت: باید کاری کنیم که این فیلترها در داخل ساخته شود تا مشکل استفاده از آن به صورت گسترده هم حل شود.

دسته بندی اجتماعی ,
اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک
یادداشت

یادداشت/سیدرضامیرزاده/عضوشورای راهبردی و مردمی پیشرفت استان خوزستان

راه حل مشکلات استان خوزستان از نظری دیگر

یادداشت

چرایی طرح سخنان «محسن رضایی» پس از 3 سال درباره حمله آمریکایی‌ها

یادداشت/محسن بابادی

راز فناناپذیری رونالدو و بوفون چیست؟

دکتر محسن رضایی

چرا انقلاب کردیم و حالا چه کنیم؟

یادداشت/محسن بابادی

گزارشی از شرح حال فولاد مقابل استقلال تهران.

یادداشت/محسن بابادی

نفت مسجدسلیمان آبروی فوتبال خوزستان در لیگ دسته یک

دکتر کرم رضا پیریایی

روزنامه‌نگار تراز جمهوری اسلامی

یادداشت/محسن بابادی

نقش تماشاگران در بازی نفت و استقلال چیست؟

محسن بابادی

مشکلات فوتبال خوزستان چیست؟

نویسنده: میر حافظ حوائج

رابطه فرهنگ و صلح

یادداشت/محسن بابادی

پرسپولیس خوب بود یا نفت آبادان ضعیف کار کرد؟

محسن بابادی

چگونه فوتبال مسجد سلیمان به اوج خواهد رسید؟

یادداشت/سید بهزاد اخلاقی

بالکان آبستن حوادث

یادداشت/محسن بابادی

برنده دربی کیست؟ استقلال، پرسپولیس یا هواداران؟

یادداشت/ محمدحسین پیریایی

امروز محسن رضایی کجاست؟

آخرین اخبار
مصاحبه
فضای مجازی

وزیر ارتباطات اعلام کرد

توصیه رهبر انقلاب به آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات

توسط شورای عالی فضای مجازی؛

پیام رسان های داخلی برتر اعلام شدند

واکنش همتی به تحریم سپاه:

اقدام اخیر آمریکا تأثیر پایداری در بازارها ندارد

در واکنش به اقدام خصمانه تازه آمریکا علیه ایران؛

ظریف: آمریکا هدیه غلط دیگری به نتانیاهو در آستانه انتخابات داد

در اطلاعیه‌ای تأکید شد؛

سرلشکر باقری هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد

فیروزآبادی:

هدف شبکه‌های هوشمند دیکته کردن شکل جدیدی از حکومت است

یک مقام مسئول در دفتر نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرد؛

تکذیب فعالیت مجدد کانال‌های منتسب به رهبرانقلاب در تلگرام

در فضای مجازی منتشر شد؛

واکنش ظریف به خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو

الیاس حضرتی خبر داد؛

غیبت هاشمی در جلسات هیات دولت/ وزیر بهداشت استعفا کرد

توئیت قرآنی ظریف به مناسبت تولد حضرت مسیح (ع)؛

امیدوارم سال ۲۰۱۹ سال صلح و آرامش برای همه باشد