عوارض ۳۰ هزار تومانی آزادراه تهران شمال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برآورد اولیه عوارض آزادراه تهران شمال از سوی بخش خصوصی ۱۰۰ هزار تومان بود که احتمالاً رقم نهایی کمتر از ۳۰ هزار تومان تعیین می‌شود.

تاریخ انتشار: 21خرداد1398|13:37

کد خبر: 21182

به گزارش صبح قریب خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه‌های تهران شمال و همت کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره نرخ عوارض آزادراه تهران شمال گفت: با توجه به ابعاد گستردگی این پروژه، پرداخت عوارض ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده است اما رقم نهایی را کمیته نرخ‌گذاری آزادراه‌ها، برآورد و تعیین کند که قطعاً زیر ۳۰ هزار تومان خواهد بود. بخشی از هزینه عوارض را دولت و بنیاد مستضعفان پرداخت خواهند کرد.

وی درباره آزادراه همت کرج ادامه داد: طول این آزادراه ۱۴.۵ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن، زیر بار ترافیک بوده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده است که این ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اقداماتی مانند لاینینگ تونل باید انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: آزادراه همت کرج تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید اما تا پایان شهریور ماه به طور موقت به جاده چالوس متصل شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای احداث آزادراه همت کرج، ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۷۰ درصد آن را دولت پرداخت کرده است.

وی درباره چالش اصلی تکمیل این پروژه تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ واحد مسکونی در میانه مسیر و چند مرکز گردشگری در انتهای این آزادراه وجود دارد که باید خریداری شود. واحدهای مسکونی میانه مسیر با همکاری مسئولان استان البرز، خریداری شده است و به زودی این مسیر بازگشایی خواهد شد.

خادمی درباره آزادراه تهران شمال گفت: چند اقدام جدید به پروژه اضافه شد که شامل هوشمندسازی کل مسیر، منظرآرایی با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان، ایجاد روشنایی خارج از تونل‌ها، رویه بتنی و کمبود منابع اعتباری به پروژه می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران شمال در ۱۹ سال، کمتر از ۲۰ درصد بود اما در سه تا چهار سال اخیر به ۹۵ درصد رسید. ۳۶ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۲.۲ میلیون مترمکعب بتن‌ریزی در این پروژه داشتیم که از حجم عملیات خاکبرداری و بتن‌ریزی سد کرخه، بزرگترین سد خاورمیانه هم بیشتر بوده است.

دسته بندی اقتصادی ,
اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک
یادداشت

یادداشت/سیدرضامیرزاده/عضوشورای راهبردی و مردمی پیشرفت استان خوزستان

راه حل مشکلات استان خوزستان از نظری دیگر

یادداشت

چرایی طرح سخنان «محسن رضایی» پس از 3 سال درباره حمله آمریکایی‌ها

یادداشت/محسن بابادی

راز فناناپذیری رونالدو و بوفون چیست؟

دکتر محسن رضایی

چرا انقلاب کردیم و حالا چه کنیم؟

یادداشت/محسن بابادی

گزارشی از شرح حال فولاد مقابل استقلال تهران.

یادداشت/محسن بابادی

نفت مسجدسلیمان آبروی فوتبال خوزستان در لیگ دسته یک

دکتر کرم رضا پیریایی

روزنامه‌نگار تراز جمهوری اسلامی

یادداشت/محسن بابادی

نقش تماشاگران در بازی نفت و استقلال چیست؟

محسن بابادی

مشکلات فوتبال خوزستان چیست؟

نویسنده: میر حافظ حوائج

رابطه فرهنگ و صلح

یادداشت/محسن بابادی

پرسپولیس خوب بود یا نفت آبادان ضعیف کار کرد؟

محسن بابادی

چگونه فوتبال مسجد سلیمان به اوج خواهد رسید؟

یادداشت/سید بهزاد اخلاقی

بالکان آبستن حوادث

یادداشت/محسن بابادی

برنده دربی کیست؟ استقلال، پرسپولیس یا هواداران؟

یادداشت/ محمدحسین پیریایی

امروز محسن رضایی کجاست؟

آخرین اخبار
مصاحبه
فضای مجازی

وزیر ارتباطات اعلام کرد

توصیه رهبر انقلاب به آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات

توسط شورای عالی فضای مجازی؛

پیام رسان های داخلی برتر اعلام شدند

واکنش همتی به تحریم سپاه:

اقدام اخیر آمریکا تأثیر پایداری در بازارها ندارد

در واکنش به اقدام خصمانه تازه آمریکا علیه ایران؛

ظریف: آمریکا هدیه غلط دیگری به نتانیاهو در آستانه انتخابات داد

در اطلاعیه‌ای تأکید شد؛

سرلشکر باقری هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد

فیروزآبادی:

هدف شبکه‌های هوشمند دیکته کردن شکل جدیدی از حکومت است

یک مقام مسئول در دفتر نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرد؛

تکذیب فعالیت مجدد کانال‌های منتسب به رهبرانقلاب در تلگرام

در فضای مجازی منتشر شد؛

واکنش ظریف به خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو

الیاس حضرتی خبر داد؛

غیبت هاشمی در جلسات هیات دولت/ وزیر بهداشت استعفا کرد

توئیت قرآنی ظریف به مناسبت تولد حضرت مسیح (ع)؛

امیدوارم سال ۲۰۱۹ سال صلح و آرامش برای همه باشد